5 Haziran 2014 Perşembe

İyi Bir Kadın-Doğum Doktoru Nasıl Olmalı?

Doktorla İlk Buluşma
Hamileyim

Doktorla ilk buluşma...

Hamilelik sürecinde hem samimiyetine hem de bilgisine güvenebileceğiniz iyi bir kadın-doğum doktoru bulmak çok önemli. Bunun için lütfen çok seçici olun ve onu bulana kadar aramaktan vazgeçmeyin.

Ben onu 4. denememde, hem de bebeğime 9 aylık hamileyken buldum! Bu kendi içinde ayrı güzel bir hikâye, daha sonra paylaşmak istediğim…

Bu yazımda, ilk doktorumla yaşadığım kısa süren tanışmamızı ve neden onu seçmediğimi anlatmak istiyorum.

İstanbul’un en ünlü hastanelerinden birinde çalışan bu kadın ve doğum uzmanına bir arkadaşımın tavsiyesi üstüne gittim. Heyecanlıydım! Hamile olduğumdan emin olmak istiyordum. Kan testine gerek kalmamıştı; çünkü ultrasonla bakınca o küçücük yaşam hücresinin ana rahminde kendine uygun bir yer bulup yerleştiğini görmüştük. Dış gebelik olmadığının tespiti açısından bu ilk gözlem önemliydi.

Artık bebeğimle 9 ay 10 gün sürecek yolculuğumuz başlamıştı. Mutluydum! Ne yazık ki, o an için beni tebrik eden kimse olmadı. Evet, doktorum beni ne tebrik etmişti, ne de başka olumlu bir söz söylemişti! Her zaman ki alıştığı rutin içinde ciddi bir tavırla benden “anamnez” aldı. Yani belirli standart sorularla hastanın öyküsünü oluşturma faslına geçti. Devamında bana hamilelik boyunca uygulamam gereken beslenme önerilerinde bulundu. 15 dakika içinde bitmişti benim için hayatımın en önemli doktor randevusu, onun içinse sıradan bir “hasta-doktor” görüşmesi.

İlk rahatsızlığımı yaşamıştım! Olması gereken bu değildi çünkü. Keşke daha sıcacık ve samimi yaşansaydı bu ilk karşılaşma. Çünkü ortada ne hasta vardı, ne de uygulanması gereken tıbbi bir müdahale. Evet, anne adayı olarak sırf fizyolojik değil, psikolojik ve sosyal anlamda da bir sürü değişimden geçiyoruz ama bu değişimler biyolojik bir rahatsızlıkta olduğu gibi negatif değil; çoğu zaman pozitif yaşanıyor anne adayı tarafından. Çünkü hamilelik subjektif olarak dünyanın en doğal ve en güzel yaşantılarından biri!

Bu yüzden anne adayları olarak lütfen hislerinize güvenin! Sizi rahatsız eden ya da yeterince mutlu etmeyen bir yaklaşıma maruz kaldığınızda bunu konuşmaktan ya da yeni bir doktor aramaktan çekinmeyin. Hamilelik boyunca size gerçekten duyarlı bir biçimde eşlik edecek, size zaman ayırdığını hissettiğiniz bir doktoru hak ediyorsunuz çünkü. Bunun yanı sıra, bir kadın doğum doktorunun en ünlü hastanelerden birinde çalışması onun iyi bir doktor olması için yeterli bir kriter değil! Duyarlı ve ilgili bir doktor aynı zamanda kendini yeni bilimsel çalışmaların sonuçlarıyla da güncelleyen bir doktor olmalı! Çünkü pratikte uygulanan en ufak eskimiş ve de geçerliliğini kaybetmiş bir bilgi anne adayının ve gelişmekte olan bebeğinin üzerinde ciddi olumsuz etkilere neden olabilir.

Bunu ben aynı doktora ikinci ve son kez gittiğimde yaşadım!

Devamı “Hamilelikte TSH Hormonunun Önemi” adlı yazımda…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder