9 Haziran 2014 Pazartesi

Tanıdığım En İyi Kadın-Doğum Doktoru ve Çocuk Doktoru

Doktorumu buldum

Uzun sürdü istediğim gibi güvenebileceğim bir kadın-doğum doktoru bulmak ama sonunda değdi.

Birinci doktorum hem yeterince sıcak hem de bilgili değildi. TSH hormonunun hamilelik için öneminden ve yeni referans değerlerinden haberi bile yoktu!

İkinci doktorum TSH’ı bilen bir kadın doğumcuydu neyse ki. Bu noktada birinci doktoruma teşekkür borçluyum; çünkü bir önceki seferde onun danıştığı perinataloğa gidiyordum artık.

Nihayet uzmanlığına güvenebileceğim bir doktor bulmuştum. Ama bu defa da kendisi profesör olduğu için muayene ücreti bir öncekinin iki katıydı. Hasta değildim; sadece hamileydim. Şükürler olsun ki riskli bir hamilelikte geçirmiyordum. O yüzden profesör olan bir kadın-doğum uzmanına gitmeme gerek yoktu aslında. Bir süre sonra 3. doktoru bulmak için araştırmalarıma başlamıştım…

3. denememde sıcak, bilgili ve çok ta pahalı olmayan bir doktor bulmuştum 5 ay boyunca gittiğim. Ta ki hamileliğimin 9. ayında doktorumun aslında normal doğum için benim kadar hevesli ve kararlı olmadığı gerçeğiyle yüzleşene kadar. Başlarda normal doğumu destekleyen bu doktor birden bire bana sezeryanla doğum yapmanın avantajlarından bahsetmeye başlamıştı. Normal yolla doğum yapmayı herşeyden çok isteyen biri olarak, o an için yaşadığım hayal kırıklığının tarifi yok!...  

Meğerse yaşadığım hayal kırıklığının içinde sonradan tanıyacağım iki harika doktorun umut veren tesellisi saklıymış. Evet, doğuma çok az kala bulmuştum bu iki özel insanı. Biri bu hayatta tanıdığım en süper ve güvenilir çocuk doktoru İhsan Şehla, diğeri de onun beni tanıştırdığı, sonuna kadar normal doğumcu olan bir tanecik kadın-doğum doktorum Sedat Bilecan.

Bir gün kendi kişisel doğum hikâyemi yazarken uzun uzun anlatacağım bu çok özel iki doktoru. Onların bana verdiği destekten, olağanüstü duyarlı ve sevgi dolu yaklaşımlarından bahsedeceğim. Beni, eşimi ve oğlum Milan’ı nasıl da son ana kadar hiç yalnız bırakmadan sıcacık bir güven çemberi içine aldıklarını yazacağım...

Ben onları araştırmadan, çok güzel bir rastlantı sonucu bulmuştum bu defa. Ve şimdi burada sevgi ve minnet duygularıyla paylaşıyorum bu iki harika doktorun isimlerini. Belki arayışta olanlara adres olur diye…

İyi ki varsın İhsan Şehla,

İyi ki sana rastlamışım Sedat Bilecan!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder